Skip to content

Nils-Christian Nilson, POV International: Sandheden om min nat med Uffe Ellemann-Jensen

May 15, 2017

Forud for folketingsvalget i foråret 1998 kom daværende leder af oppositionen, Venstres formand, Uffe Ellemann-Jensen op på Ekstra Bladets redaktion for at tale i telefon med vælgerne.
Det skildrer den tidligere politiske reporter på Ekstra Bladet Nils-Christian Nilson i en større opsats på bloggen POV International:

CITAT:For chefredaktørerne Sven Ove Gade og Bent Falbert var det åbenbart en stor begivenhed, for de havde sørget for at dække op til en fornem middag i bestyrelseslokalet. Men Uffe meddelte, at det sgu var at gå for langt også at ’spise’ på Ekstra Bladet. Et glas vin ville han dog godt nyde.
Gade og Falbert fik vinen galt i halsen, da Uffe hen over glasset sagde: ’Det undrer mig, at I ikke har fået en af jeres gangstere til at ringe og spørge, om det er sandt, at jeg banker Alice’. Ildrøde i hovedet benægtede de alt, men jeg kunne ikke dy mig. ’Vi har da et par gange sendt reportere og fotografer til Gentofte Sygehus med blomster til Alice Vestergaard’. De blev endnu mere ildrøde og så ud som om, de var ved at kravle ned under bordet. CITAT SLUT

KILDE:

https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiloKmnnvHTAhXEFSwKHZFIB_wQFgghMAA&url=http%3A%2F%2Fpov.international%2Fsandheden-om-min-nat-med-uffe-ellemann-jensen%2F&usg=AFQjCNH9Q54wzUY5Kr_paAtnnp3SIsZs8w

From → Uncategorized

Leave a Comment

Leave a Reply

