Skip to content

INGEN NÆVNT INGEN GLEMT

March 17, 2017

”Vi forhandlede , månederne gik, og på vej til Kr. Himmelfartsferien, hvor jeg skulle til konfirmation hos min nevø, fik jeg et rigtig kedeligt opkald fra Stig Madsen fra Advizer: ”Dem, du helst vil arbejde sammen med, er hoppet fra Jesper.” Det var ikke gode nyheder. Ugen forinden havde jeg siddet i partnerens private hjem i Nordsjælland over en fantastisk middag, hvor vi forinden havde besigtiget hans stalde fyldt med prisvindende heste. Her havde vi drøftet, hvordan vi kom i mål med hele strukturen. Vi var ikke enige om enterprise value, men enige om en earn-out model (en model, hvor en aftalt købspris for en virksomhed gøres helt eller delvis betinget af opnåelse af fremtidig indtjening) kombineret med en fin fast tilførsel af ny kapital. Jeg var begejstret og også drevet af denne partners kommercielle forståelse. ”Hvad fanden er der gået galt?”, spurgte jeg Stig. Men han vidste det ikke.
KILDE: Jesper Øhlenschlæger ”Magtens Korridor” side 230.

From → Uncategorized

Leave a Comment

Leave a Reply

