Skip to content

HUL MIDT I SPANDEN

January 10, 2017

Afdelingschef i SKAT Lisbeth Rømer siger på DR1 den 20. december 2016: -Jamen, jeg kan jo kun gå videre i systemet og sige, her er et hul.

DR1 Dokumentar / Milliardkuppet/ dialog:

Lisbeth Rømer, Tidligere Afdelingschef, SKAT: – Jeg var jo hele tiden bekymret for, at vi udbetaler disse milliarder uden at kunne vide, om det er rigtigt. Det synes jeg jo var ubehageligt. Overalt i systemet hvor jeg havde kontakter, fortalte jeg, at jeg syntes det var et stort problem, og at de måtte gøre noget.
Journalist: – Svindelen starter trods alt mens du sidder der. Gør du nok for at forhindre den? -Jamen, jeg kan jo kun gå videre i systemet og sige, her er et hul. Da vi ikke kan vide nøjagtig hvem der tilbagesøger hvad, og hvorfor. Det har vi ikke nogen muligheder for.
Journalisten fortæller: Lisbeth Rømer slutter som chef for afdelingen i 2013, og Svens nye chef sidder nu i Jylland.
Lisbeth Rømer: – Jeg syntes jo det var urimeligt synd for de der var tilbage, at det skulle være sådan. Fordi, de sad jo der mutters mutters alene.
– Et meget sødt, meget hjælpsomt. Altid parat til at gøre alt muligt for alle, som desværre er faldet i kløerne på de forkerte. Og det er både SKAT og svindlerne. Fordi SKAT burde med de advarselslamper som er blevet tændt af Intern Revision hele tiden, ikke lade en mand sidde mutters alene og klare alt det. / Tv-dokumentaren “Milliardkuppet” blev sendt på DR1 den 20. december 2016
LINK:
http://dr.dk/tv/se/milliarddokumentaren/-/dr1-dokumentar-milliardkuppet

From → Uncategorized

Leave a Comment

Leave a Reply

